vrijdag 20 april 2018

Vroege vogel

Vogeltje wat zing je vroeg
is de nacht niet lang genoeg?
nee, de nacht is altijd veel te kort
zo 's ochtends tegen vieren
als het dan pas echt gezellig wordt

Toon Hermans


Het was tegen vieren nog niet echt gezellig op de weg. Waar je anders het drukke verkeer langs het NoordHollands kanaal hoort razen, was nu het gezang en gefluit van de eerste vroege vogels.
De langslapers onder de vogels kwamen overigens pas tegen half zes uit hun nest.

De eerste 4 kilometer van mijn pelgrimage gingen goed. Want ja, zaterdagochtend voor zevenen rijdt er geen streekvervoer.

Dan anderhalf uur boemelen met een sprinter die illustere oorden aandoet als Driehuis, Santpoort Noord en Santpoort Zuid.
Dat betekent ook anderhalf uur niet plassen. Op Sloterdijk kon ik het niet meer ophouden. Dan maar 50 cent gepakt, bleek dat nog te weinig te zijn. Je blaas legen kost tegenwoordig 70 cent.

Maar inmiddels veilig op Schiphol waar de KLM Boeing met stoel met extra beenruimte al voor me gereed staat.
Dus stoppen met die blog en instappen voor die zonder mij naar Spanje vertrekt.
Hopelijk vanavond vervolg vanuit Leon

P.S. Dank voor alle hartverwarmende reacties op mijn mailings.

1 opmerking:

  1. Buenos días André,
    Geheeld en al weer onderweg! Wat is het mooi je te kunnen volgen in je dankbaarheid.
    Hartelijk groet, Bert

    BeantwoordenVerwijderen